Hallo,
Het onderstaand is het verhaal:
Ik heb 2 routers één van Ziggo en één D-link.
Het ziggo modem heeft als Gateway 192.168.178.1
DHCP van dit modem is als startadres 192.168.178.10, dit is het adres wat toegekends is aan de 2de router de D-Link.
In D-Link heb ik in DHCP mijn pc aangesloten onder het adres 192.168.0.100 en een draadloze ipcamera 192.168.0.102, de camera is gewoon via de browser te benaderen omdat ik poort 80 open gezet heb ik beide routers.
Nu is mijn vraag het volgende.... ik gebruik ook FilleZilla Server...dit staat op de pc achter de 2de router net als de camera. Nu dacht ik dus doe ik hetzelfde als voor de camera dat ik op beide routers de poort 21 open zet.
Toch lukt het me niet om de server via internet te benaderen met het eerder aangemaakte Dyndns adres
ftp://direp.dyndns.org:21.
Het inlogscherm krijg ik wel maar als ik me dan aanmeld dan kom ik niet verder..lokaal lukt het wel
ftp://192.168.0.100:21 aanmeldgegevens die gebruikt kunnen worden om te testen zijn: gebruikersnaam demo en wachtwoord demo
Wat kan ik nog doen om dit toch werkende te krijgen.... kan de pc niet gaan aansluiten op de eerste router dit is geen optie?