@morvan, @frankske1971,
Ik begrijp jullie reactie wel maar dat uiteindelijk niet waar het over gaat. Natuurlijk wil iedereen kunnen downloaden wat hij wil en als je tot 2 jaar terug in de tijd kunt gaan is dat mooi meegenomen. Hoelang heeft het geduurd voordat het FTD programma zonder bugs functioneerde? Weten jullie nog van de problemen uit de beginperiode met FTD?
Even ons tot de feiten beperken. FTD is dicht, volgens mij kon je zonder kunstgrepen daar niet eens een overzicht van 2 jaar krijgen. Als ik het fout heb, sorry maar dan lees ik het wel.
Spotnet gaat verder, Spotnet bestaat net sinds de zomer van 2010. Staat dus nog in de kinderschoenen en krijgt er ineens ik weet niet hoeveel gebruikers met allemaal verschillende wensen en verschillende nieuwsservers bij. Ook zijn er diverse handige mensen die allemaal nieuwe zaken voor Spotnet ontdekken en we rommelen maar wat aan in de servers.xml, settings.xml en filters.xml bestanden om het ons naar de zin te maken.
De maker van Spotnet heeft in heel korte tijd weer een nieuwe versie uitgebracht die voorlopig de meeste problemen oplost. Iedereen kan vanaf versie 1.7.1 met een schone install weer gewoon posten en spotten. Iedereen zou blij moeten zijn. Die database word heus wel weer gevuld de komende periode.
Op dit moment werkt Spotnet 1.7.1. gewoon zoals ervan verwacht mag worden. Dat zeg je zelf frankske1971, totdat je weer ging experimenteren.
En morvan, even los van het feit dat als je de mogelijkheid hebt met een retentie van 700 dagen. Wanneer benut je deze dan? Je start Spotnet eens per dag, week of maand en kijkt wat de nieuwe spots zijn. Ik kan mij gewoon niet voorstellen dat er mensen zijn die door een database van 2 jaar oud gaan zitten bladeren. Maar dat is mijn mening.
Waar het om gaat vrienden is dat Spotnet naast Spotlite op dit moment de enige vervanger is voor FTD en dat we dat voor zolang het duurt met al zijn "tekortkomingen" maar moeten accepteren. Beter gezegd, we mogen blij zijn dat Spotnet er is. Anders zouden we weer ouderwets moeten gaan "headeren" en dan had meer dan 97% van de mensen al afgehaakt.